S11FAT

Oracle Solaris 11 Fault Analysis and Troubleshooting

The Oracle Solaris 11 Fault Analysis and Troubleshooting course is designed to teach intermediate-level system administrators how to troubleshoot problems.
System administrators will benefit from this course because they are exposed to the types of problems they encounter on the job and given the opportunity to resolve these problems with little to no guidance using the techniques and tools they are presented with in the class. Given a "safe" training environment in which to work through a multitude of system faults, system administrators will leave the course confident in their ability to troubleshoot all areas of the Oracle Solaris 11 operating system.

Hands On Experience

The Oracle Solaris 11 Fault Analysis and Troubleshooting course is designed to teach intermediate-level system administrators how to troubleshoot problems. With extensive hands-on labs taught on SPARC hardware, this course provides system administrators the in-depth experience they need to quickly and expertly troubleshoot a wide-range of system faults.

Note: This course does not address performance management issues. These issues are addressed in the Oracle Solaris 11 Performance Management course. This course does not go deeply into ZFS, DTrace, or Core and Crash dump analysis. These issues are addressed in other Oracle Solaris course offerings.

125 000 ₽

Длительность

5 дней (40ч в неделю)

Доступ к курсу

Навсегда в личном кабинете

Документы

Удостоверение о повышении квалификации

Слушатели научатся:

  • Use various troubleshooting techniques and tools to analyze and resolve system faults
  • Troubleshoot problems with booting a SPARC-based system
  • Troubleshoot problems with IPS and AI
  • Troubleshoot physical and virtual network issues
  • Troubleshoot problems with zones

  • Troubleshoot issues with booting a SPARC-based system
  • Troubleshoot Image Packaging System (IPS) issues
  • Troubleshoot problems with zones
  • Troubleshoot physical and virtual network issues
  • Use various troubleshooting techniques and tools to analyze and resolve system faults
  • Troubleshoot issues using the System Management Facility (SMF)

Программа курса

7 модулей
Analyzing System Failures and Troubleshooting Techniques
Overview of Oracle Solaris System Fault Types
Using Assumptive Troubleshooting Techniques
Mitigate the impact of system faults


Utilizing Useful Troubleshooting Tools in Oracle Solaris 11
Hardware Components
Method for troubleshooting hardware faults
Server Processor (SP)
OpenBoot PROM
Hardware Diagnostics


Troubleshooting Solaris Startup Faults
Oracle Solaris OS Startup
Troubleshooting the System for Booting Problems
Service Management Facility (SMF)
Troubleshooting Image Packaging System (IPS) Problems
Reviewing IPS Features and Functionality
Checking the Basics
Installing and Updating Packages
Fixing Package Problems


Troubleshooting Automated Installer (AI) Problems
Reviewing AI Features and Functionality
Troubleshooting Client Installation Failures
Manually Installing After Booting


Troubleshooting Problems with Zones
Reviewing Zones Features and Functionality
Checking the Basics
Using Zones-related SMF Services
Monitoring Non-Global Zones
Fixing IPS Problems with Non-Global Zones


Troubleshooting Physical and Virtual Network Problems
Reviewing Physical and Virtual Network Features and Functionality
Checking the Basics
Observing the Network


Troubleshooting Workshop
Reviewing the Requirements for the Troubleshooting Workshop


Как проходит обучение на платформе ФОРС

[ 01 ]

Знакомство с платформой

Платформа учебного центра ФОРС предназначена для удобного и комфортного обучения. Доступ к материалам будет открыт сразу после приобретения курса, а также навсегда доступен в личном кабинете.

[ 02 ]

Обучение

Каждый раздел содержит уроки с теоретическими материалами в видео и текстовых форматах, а так же демонстрацию практических примеров от преподавателей. Самостоятельная работа поможет закрепить полученные знания.

[ 03 ]

Обратная связь и поддержка

Мы поддерживаем онлайн-ресурс, где слушатели всегда могут задать вопрос преподавателю или коллективно обсудить возможные проблемы с другими студентами. Вы всегда сможете получить необходимую информацию в личном кабинете.

[ 04 ]

Дипломы и сертификаты

Все документы об окончании курсов собраны в одном месте в электронном формате — вы всегда можете посмотретьи скачать их в личном кабинете.

Остались вопросы?

Оставьте свои контактные данные — мы с вами свяжемся и все расскажем

Нажимая на кнопку «Отправить», я принимаю условия Политики конфиденциальности, и даю согласие на обработку персональных данных